Страница 1 от 3

Търси се кола за ГЕОДЕЗИСТ?

Публикувано на: Пон Фев 11, 2008 6:43 pm
от Geomatics
Каква според Вас кола трябва да има един геодезист?

Аз лично карам Peugeot 406 и след 2.5 години експлоатация, като служебна кола му разказах играта. До скоро нямаше място кадето да не съм го вкарал и да не е излязло. Но след като затънах в една нива :( и се наложи да ме тегли виетнамка реших, че е крайно време да си взема нещо високо проходимо. НО КАКВО?
Аз мисля че вариянтите са основно два:
1. ЛАДА НИВА
2. Друг джип
И двата вариянта си имат предимства и недостатъци естествено.

Но все пак ще съм благодарен , ако споделите вашето мнение!

Публикувано на: Пон Фев 11, 2008 8:19 pm
от bobets
За лада нива нали знаеш, че са пълен боклук(новия модел)
По добре дай същите пари и си вземи друг джип 2-ра ръка или един голф 2 :D

Публикувано на: Вто Фев 12, 2008 12:49 am
от m9ck
Аз използвам нова Лада Нива, за една година експлоатация имам 25000 километра и никакви проблеми до момента. Карал съм и стари коли от тази марка и сърдечно ги препоръчвам!!! 8) Няма по добра кола за "Гео кър инженеринг" :)

Публикувано на: Вто Фев 12, 2008 9:18 am
от GeoRT
Имам доста впечатления от Нива. В момента също така работя с Нива. Честно казано, ако зависеше от мен не бих си я купил за лично ползване.
В момента нямам много време, но довечера подобно ще напиша за какво говоря.

Публикувано на: Вто Фев 12, 2008 1:18 pm
от g_ishkitiev
Чувал съм че лада нива е хубава до 100 000км, после по-добре да я нямаш :).

Иначе хубави и ефтини джипове са suzuki vitara

Публикувано на: Вто Фев 12, 2008 9:01 pm
от GeoRT
100 000 километра са мечта!
Как ти звучи да правиш раздатъчна кутрия на първите 5 000 (!!!!) километра?
С взимането на Нива проблемите започват.
Минуси:
1. Купето е отвратително!!!
Таблото, уредите и салона са от осемдесетте години на 20ти век. Лостовете за чистачки и мигачи не работят като хората още от самото начало. Абе таблото хем е супер смешно, хем човек се натъжава... Хахах...
Ключалките са жалки и също не са мръднали от 80те.
Седалките са повече от скапани, неминуемо се прецакват без време и се движат или с шутове или с блъскане. Лайсните по които се движат седалките се изкривяват за нула време, а автоматите които зацепват седалките започват да работят с "чалъм".
Всичко останало по купето е очевидно и не вярвам някой да го определи поне като нормално.
2. Ламарините не струват.
Очевидец съм как Лада Нива на 130 000 километра е буквално разядена.
3. Раздатъчната кутия!!!
Непрекъснато се прецаква. Всеки минава през цилките: а)оправяне на скъсани болтове; б) Стабилно захващане за шасито с по-подходящи болтове; в) Заваряване и разпробиване на допълнителни планки за шасито, защото поизгнилата ламарина толкова се е изяла че вече само болт не помага.
4. Нулева аеродинамика!
5. Повече от нестабилна е при скорост по-висока от 70-80 км/час.
6. Дългия път с нея е ад! Багажника е толкова малък че освен личен багаж на двама души и малко оборудване друго не побира. Всъщност за двама души става, за повече - твърдо не!!! Бучи, вие, свири, вибрира... Тези екстри не се появяват след няколко години - получавате ги веднага при покупката!
7. Двигателят 1.7 със всоите 82коня ми се струва слабичък. Възможно да се бъркам нещо, защото не мога да определя дали точно от него идва характерната и "спънатост" или от нещо комплексно. :)
8. Разхода аз лично не съм го засичал, ето колко е по каталог:
Разход на гориво - градски (л/100 km) 15,1
Разход на гориво - извънградски (л/100 km) 9,2
Разход на гориво - комбиниран (л/100 km) 11,4
9. Още сума ти кусури, които не ми се изброяват...

Плюсове:
1. Понеже неминунемо я мразиш, затова хич не я жалиш и общо взето можеш да извършиш геройства.
2. На блокаж се представя добре, като цяло ако си с подходящи гуми и имаш акъл в главата едва ли ще закъсаш. :)
3. Явно вече при нея сервото на волана е вградено серийно, карал съм и такава без серво и в ръцете бях като Жан Клод Ван Дам!. ;)
4. Виждал съм и модификация с климатик! Понеже вече ви обясних че място в тази кола няма, го бяха сложили в краката на пасажера от ляво и веднага си представих смляни капачки, заклещени хора и т.н. Не одобрих решението.
3. Ами друго не се сещам...

П.П.
Сигурен съм че ще възникне спор - готов съм!!! ;)

Публикувано на: Вто Фев 12, 2008 10:56 pm
от Geomatics
Съгласен съм с теб GeoRT.

Но въпреки всичко геодезистите масово са с Ниви ( или поне така си мисля). Аз като видя някой човек с Лада Нива си мисля че е геодезист :)
И какво излиза? По-добре човек да си вземе джип 2-ра ръка?
За мен най-стабилните джипове са Же класата на Мерцедес и Дефендера на Ланд Роувър, но са много кинти :(.

Кажете вие с какви коли бачкате.

П.П. GeoRT да не би да описваш проблемите на червената Нива на БиБ :D

Публикувано на: Вто Фев 12, 2008 11:32 pm
от GeoRT
Ами и тази нивета също участва в примерите, но то общо взето симптомите винаги са едни и същи. :)
Иначе според мен нивите се ползват толкова често от геодезисти, защото са сравнително евтини, с евтини части, пък и като цяло колегите са непретенциозни и са свикнали на мъки! ;)
Иначе наскоро пътувах с един колега с един бял OPEL FRONTERA - късата база. Имаше известни кусури (това е кола на 12-13 години) и въпреки това не можем да я сравним с нива дори и на 1-2 години.

П.П.
На сегашната ми месторабота пред очите ми са около 7-8 Лади Ниви, така че впечатленията ми са силно потвърдени - винаги е едно и също.
Иначе на въоръжение има и няколко вносни джипа - Тойоти, Фордове, но за тях засега мълча.
И като споменах Тойота се сетих че като намеря още малко време ще споделя защо Toyota HiLux трябва да се ползва единствено на село - да вози картофи, сено и тор. ;)

Публикувано на: Сря Фев 13, 2008 12:35 am
от bobets
Ето го твойто решение за пари колкото една нива
http://suchen.mobile.de/
или по точно LINK

Да добавя за лада нива. Да сте чували за паднали странични огледала на 1000км или пръснат маркуч на 800км красота.
Аз лично исках лада нива да си взимам ,но като питах колеги по другите фирми тотално ме разубедиха. Иначе и аз се влюбих в една стара G-class 88г страхотна е и май такова ще се взима.

Публикувано на: Сря Фев 13, 2008 10:02 am
от GeoRT
Да, стандартните огледала "клюмват" при по-висока скорост.
Друга "екстра" е стартера, който непонятно защо, е сложен на лявата ръка? :)

Публикувано на: Сря Фев 13, 2008 1:09 pm
от GeoRT
Geomatics, каквото и да си говорим тук, преди да тръгнеш да купуваш работна кола, отдели един ден да прочетеш какво мислят професионалистите по въпроса: http://forum.offroad-bulgaria.com/forumdisplay.php?f=62

Публикувано на: Чет Мар 27, 2008 3:46 pm
от GeoRT
Понеже стана дума за „клюмващите” огледала на Нива-та, тук показвам едно бързо и лесно решение.
Стандартно огледалата на Нива-та седят по този начин:
Изображение
При по-високи скорости, както и при друсане извън пътя, стандартните руски огледала се представят отчайващо. Разместват се или направо си клюмват:
Изображение
Решение на този проблем има просто като ги завъртите и ги подпрете на ръба под уплътнението на прозореца. ;)
Изображение

Решението работи и при моделите с малките триъгълни стъкла за проветрение.
:wink:

Публикувано на: Чет Мар 27, 2008 5:52 pm
от m9ck
Огледалата на Лада Нива имат и една друга чудна функция - да придържат кутийката на кабела за GPS-а. Така не се налага да откачате кабела от акумулатора, също така не пречи на предвижването от точка на точка :mrgreen: . За мен Нива-та е най-добрата кола за геодезия.

Изображение

Изображение

пп: а относно "клюмването" на огледалата, аз ги разглобих, около топката увих един пласт изолирбанд и вече не падат дори и при 140км/ч. :)

Публикувано на: Чет Мар 27, 2008 6:49 pm
от GeoRT
Ааа, не мога да се съглася. :)
Да оставим за секунда сантимента настрана и да погледнем обективно на това нещастие - Нивата.
С преработки и допълнения е ясно че нещата могат да се поправят. Ама защо трябва да е така?!!
Наскоро си говоремхе с един колега - как може един негов стар 20 годишен двуврат голф никога да не е имал проблем със седалките, а при нивата на 40 000км вече да минаваме на вариант заваряване на шофьорската. Как може при Нива, купена в петък, до понеделник ръчката на прозореца да се чупи два пъти? Как може руснака да не си направи дребното усилие да ги прибере някъде тия кабели:

Изображение

При същата тази лада от горната снимка, която между другото е на около 700 (!) километра, багажника се отваря само след 2-3 шута по дръжката в посока обратна на отварянето.
Цялата тази недодяланост на Нивата, мен специално ме побърква. Наглед малките и поправими недостатъци (ако за момент забравим непоправимите) всеки ден са ми пред очите и с течение на времето, започват да ми бъркат под кожата страшно много.
Сега... моля извинете, ама сме в 21ви век.
:)

Публикувано на: Нед Апр 20, 2008 9:48 pm
от GeoRT
Днес както си карах усетих нещо странно като усещане докато сменях скоростите. По средата на една важна маневра лоста просто ми остана в ръката:
Изображение
Направо онемях! :)
Ха! Направо изгубих ума и дума! :) Такова нещо просто не съм предполагал че може да се случи.
Работата е там че руснака просто е нанизал въпросната ръчка върху късо лостче, като връзката между тях е само една, уплътняваща луфта пластмаса. Когато тази пластмаса се деформира по някаква причина лоста просто си излиза и единственото нещо което може да го държи на мястото му е "къдравия" гумен маншон.
Абе какво да си говорим!?

П.П.
Нивата от горния случай е на около 43 000 км. Миналата седмица се скъса едната панта на задния капак. Честито.