офтопик: Поне е успял да ги вкара в Autocad
По темата. В главата ми се въртят разни работи, дано са полезни на някой.
- теренни данни: точки и линии - подредба във файл или в графиката
За точките - /номер север изток кота/ е напълно достатъчно. Ако се търси и изобразяване на ситуация, може да добавим и някакъв код накрая. Номерата за предпочитане да са цели числа. Линиите (предполагам Митака има в предвид структурните линии) - /номер_линия от_номер_точка до_номер_точка/. За ситуационни линии като структурните + тип_на_линията накрая.
- повърхнини: начин на представяне
Един файл /номер_точка_1 номер_точка_2 номер_точка_3/ за всеки триъгълник (при положение, че не са добавяни допълнителни точки, освен тези в текстовия файл). Втори вариант /номер_линия_1 номер_линия_2 номер_линия_3/. Правил съм си малко експерименти - за графично представяне е по-добре да се ползва втория вариант. Така всяка линия се рисува веднъж, докато при първия вариант общите страни на всички триъгълници се рисуват ПО веднъж за всеки триъгълник. И в двата варианта могат да се добавят коефициентите на равнината за всеки триъгълник (h= A0 + A1*x + A2*y).
- трасе на надлъжен профил или линии на сечения: как се указват
Като за начало тип на участъка (отсечка, дъга, преходна крива). После според зависи - за правите координати на начало и край; за дъгите координати на центъра, координати на начало и край крива, радиус; за преходните криви координати на начало и край, разни параметри (не ги помня точно). За справка - Land Desktop има експорт на alignment-и в текстов файл (НЕ Land XML), формата е доста прост и ненатоварен с глупости, за разлика от XML.
- места на характерните точки: през определено разст, по ребрата по пресичане с линии
Тук идвата варианта са ... варианти
. Въпрос на избор. Като допълнение могат да се включат и ръчно избрани точки, стига да могат да се пазят И ДА СЕ РЕДАКТИРАТ (нещо, което в LDDT все още го няма).
- проектни оси или напр сечения: начин на задаване
Като горното. Включваме трите точки за всяка крива. В някои частни случаи може да се наложи (примерно) в крива 1 километража на пикетните точки да се запазва, но след КК2 не, т.е. първата пикетна точка да е на 20 (10, 5) метра след КК2. И това трябва да се има в предвид.
- настройки на изчертаване: мащаби, скари, графи
Мащаби най-добре ръчно задаване на хоризонтален и вертикален, а не заковано 10:1 за двата. Скарите и графите ... понеже за всеки тип обект са различни, най-добре да има настройка какво точно да съдържа скарата и какъв да е надписа. Такова чудо може да се напише на C++ с повечко използване на указатели и адреси.
Друг проблем - сглобяването на триъгълниците. Метода на крайните елементи дава начален старт. Само че ми се е налагало да правя по три повърхини (в Land Desktop) на сто квадратни метра площ, за да си свърша работата. Давам пример - модел на пещера по МКЕ няма как да стане, заради условието триъгълници да не се пресичат.
Друг проблем - ползването на готови хоризонтали в повърхнината - начин на представяне във файл, разбиване на точки през определено разстояние за всеки хоризонтал, НЕсвързване на три точки от едноименни хоризонтали в триъгълник (И ТОВА е проблем на LDDT).